2012 m. sausio 15 d., sekmadienis

Lazanija

Atvirai pasakysiu, prieš lazaniją daug metų buvau nusistačiusi priešiškai. Kiek jos teko ragauti, o tai buvo viešojo maitinimo įstaigose, ji man pasirodė neskani. Gal dėl to, kad jos visos buvo pilnos pomidorų padažo (ko labai nemėgstu) ir labai daug tįstančio sūrio (kas man ir mano šeimai taip pat ne prie širdies). Tad lazanija man asocijavosi su makaronais, malta mėsa, daug pomidorų padažo ir tiek pat daug tarkuoto sūrio, bendrai vaizdas toks, kad makaronai plaukiojantys riebaluose. Tačiau, aš nebūčiau, aš, jei nesistengčiau atrasti man patinkančio varianto, kas būtų makaronai, malta mėsa su švelniu pomidorų akcentu, šiek tiek fermentinio sūrio, ne per daug bešamelio padažo ir nedideliu sluoksniu parmezano sūrio.

Reikės (nedidelei skardelei)

250 gr lazanijos makaronų
500 gr kiaulienos kumpio maltos mėsos
1 didelio svogūno
4 skiltelių česnako
4 pomidorų
150 gr fermentinio sūrio
50 gr tarkuoto parmezano
1 v.š. su kaupu miltų
pieno (jo pyliau iš akies, kad padažas būt nei per skystas, nei per tirštas, tikriausiai +- kažkas 300 ml)
sviestas (man prireikė pusės pakelio)
druska, pipirai, provanso žolelės

Pirmiausia pasiruošti mėsos padažą. Ant gerai įkaitintos keptuvės pakepinti smulkintą svogūną ir kapotą česnaką Jiems šiek tiek pakepus, sudėti maltą mėsą. Jai šiek tiek pakepus, įpyliau pusę stiklinės vandens, sumažinau ugnį ir leidau mėsai gerai pasitroškinti, apie 15 min. Per tą laiką, nusilupti pomidorus, supjaustyti nedideliais kubeliais. Sudėti į keptuvę ir leisti toliau troškintis. Galiausiai dėti druskos, pipirų ir provanso žolelių. Leisti troškintis, kol išgaruos vandens perteklius, nes mėsa turi gautis ne per skysta.
Bešamelio padažas. Gerai įkaitinti keptuvę, dėti sviestą, ištirpinti. Berti miltus, išmaišyti, leisti miltams šiek tiek pakepti. Pilti pieną. Išmaišyti. Ant mažos ugnies kaitinti, kol padažas sutirštės. Dėti prieskonius. Man labai patinka ir tinka bešamelio padaže, porų druska.
Susitarkuoti sūrius.
Paimti skardą, dugną ištepti riebalais. Sluoksniuoti. Kadangi pas mane makaronai buvo tie, kurių nereikia apvirti, tai darbas vyko greitai. Sluoksniavau: makaronai, malta mėsa, šiek tiek padažo, nedidelė sauja fermentinio sūrio, vėl makaronai ir t.t. Šiaip daugumoje receptų, nurodo, kad viršutinis sluoksnis turi būti mėsos ir sūrio, man labiau patinka makaronų, padažo ir parmezano.


 Lazaniją kepiau 180 temp 35 min., tada apibarsčiau parmezano sūriu ir dar pakepiau apie 10 min. Skanaus !!!



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą